Na początku tego roku zaprosiliśmy Państwa do udziału w konsultacjach projektów rozbudowy i przebudowy dwóch dróg gminnych - ulic Ossowskiej i Korczaka w Zielonce. Proces ten zakończyliśmy więc prezentujemy Państwu jego wyniki i efekty.
Zainteresowanie mieszkańców było bardzo duże. Zebraliśmy uwagi i wnioski od właścicieli kilkudziesięciu nieruchomości, odbyliśmy też szereg spotkań indywidualnych z mieszkańcami.
Każdy wniosek zgłoszony przez Państwa został poddany szczegółowej analizie. Rozpatrując je z projektantem braliśmy pod uwagę przede wszystkim możliwości prawno-techniczne danego rozwiązania oraz kwestie finansowe. Wykaz wszystkich wniosków znajdą Państwo w załączonych na dole artykułu dokumentach, obejmujących informację czy dana uwaga została uwzględniona. W załączeniu prezentujemy również wypracowane koncepcje budowlane ulic Ossowskiej i Korczaka. Są to wersje ostateczne, obejmujące zmiany wynikające z przeprowadzonych konsultacji.
Ulica Ossowska
Zgodnie z założeniami, ul. Ossowska zostanie zaprojektowana z jezdnią o szerokości 6 metrów z ciągiem pieszo-rowerowym po stronie północnej oraz chodnikiem i pasem zieleni po stronie południowej.
W wyniku konsultacji zmianie uległ przebieg ciągu pieszo-rowerowego. Docelowo będzie on usytuowany na całej długości ulicy po stronie północnej. W przedstawionej do konsultacji koncepcji ciąg pieszo-rowerowy poprowadzono najpierw po stronie południowej, a następnie przechodził na stronę północną.
Przewidziana jest również budowa kanalizacji deszczowej. Pojawi się także nowe oświetlenie uliczne typu LED. Ponadto projekt będzie zawierał przebudowę kolizji sieci gazowej i elektro-energetycznej.
Ulica Korczaka
Opracowana koncepcja modernizacji ulicy Korczaka przewiduje budowę ciągu pieszo-jezdnego, wykonanego z kostki betonowej o szerokości około 5 metrów (z niewielkimi przewężeniami) na całej szerokości pasa drogowego.
W projekcie uwzględnimy również budowę nowego oświetlenia ulicy, kanalizacji deszczowej i likwidację kolizji.
Modernizacja tej drogi nie będzie wymagała podziałów nieruchomości. Zakładane pierwotnie miejscowe zawężenie jezdni w celu zachowania istniejącego drzewa nie zostanie wykonane. Drzewo zajmuje zbyt dużą powierzchnię w świetle drogi, by możliwe było dostosowanie szerokości jezdni do obowiązujących przepisów.
Co dalej?
Kilka miesięcy temu przedstawiliśmy Państwu wstępne koncepcje przebudowy obu ulic. Przeprowadziliśmy konsultacje społeczne, dzięki którym wspólnie z mieszkańcami wypracowaliśmy ostateczną wersję koncepcji modernizacji tych dróg. Teraz rozpoczynamy kolejny etap procesu inwestycyjnego. Projektanci, bazując na wspomnianych koncepcjach, przystąpili do opracowania projektu budowlanego, stanowiącego podstawowy dokument do uzyskania wszystkich zgód i pozwoleń na realizację tych dwóch inwestycji.