STAŁE KOMISJE RADY MIASTA ZIELONKA
IX KADENCJI 2024 - 2029
Komisja Inwestycji, Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska I Transportu
L.P. | IMIĘ I NAZWISKO | FUNKCJA |
1. | Tomasz Wołujewicz | Przewodniczący Komisji |
2. | Sebastian Słowik | Z-ca Przewodniczącego Komisji |
3. | Karol Ducki | Członek Komisji |
4. | Andrzej Marek Grodzki | Członek Komisji |
5. | Renata Ochocińska | Członek Komisji |
Do zadań Komisji Inwestycji, Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Transportu należą sprawy związane z realizacją zadań inwestycyjnych i gospodarki komunalnej, a także dbaniem o środowisko przyrodnicze, w tym:
- udział w tworzeniu i opiniowaniu planów budżetowych dotyczących inwestycji, gospodarki przestrzennej, gospodarki komunalnej, ochrony środowiska,
- opiniowanie planowanych inwestycji i wykonania planu inwestycji,
- opiniowanie przedsięwzięć obejmujących: drogi, ulice, mosty, place oraz organizację ruchu drogowego, wodociągi i zaopatrzenie w wodę, kanalizację, usuwanie i oczyszczanie ścieków komunalnych, utrzymanie czystości i porządku, urządzenia komunalne, wysypiska i utylizację odpadów komunalnych, zaopatrzenie w energię elektryczną, cieplną i gaz, lokalny transport zbiorowy, budownictwo mieszkaniowe, cmentarze komunalne, ochronę środowiska i przyrody, gospodarkę wodna, zieleń komunalną i zadrzewienie,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi miasta i organizacjami społecznymi w planowaniu, kontrolowaniu i odbiorze technicznym inwestycji;
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi miasta w dziedzinach z zakresu działania komisji,
- opiniowanie wykonania budżetu miasta w dziedzinach z zakresu działania komisji,
- przygotowywanie uchwał w zakresie działania komisji;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej szczebla poza gminnego w zakresie działania komisji,
- kontrola działań komórek organizacyjnych urzędu miasta realizujących zadania w zakresie działań komisji.
Protokoły z posiedzeń Komisji dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej (KLIKNIJ).
Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Miasta
L.P. | IMIĘ I NAZWISKO | FUNKCJA |
1. | Tadeusz Szklarski | Przewodniczący Komisji |
2. | Łukasz Jagliński | Z-ca Przewodniczącego Komisji |
3. | Andrzej Marek Grodzki | Członek Komisji |
4. | Sławomir Moczarski | Członek Komisji |
5. | Piotr Ostrowski | Członek Komisji |
Do zadań Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Miasta należą sprawy dotyczące finansów miasta oraz planów rozwoju Zielonki w tym:
- udział w tworzeniu i opiniowaniu planów budżetowych,
- analiza rozdysponowania rezerw budżetowych,
- półroczna kontrola realizacji budżetu,
- bieżąca analiza dochodów i wydatków jednostek organizacyjnych miasta,
- opracowanie wniosku w sprawie udzielenia absolutorium z tytułu wykonania budżetu,
- opiniowanie projektu budżetu oraz sprawozdań z działalności finansowej Miasta,
- opiniowanie projektów uchwał w sprawie podatków i opłat,
- opiniowanie procedury uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi.
Protokoły z posiedzeń Komisji dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej (KLIKNIJ).
Komisja Edukacji, Rodziny, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego
L.P. | IMIĘ I NAZWISKO | FUNKCJA |
1. | Jadwiga Wójcik | Przewodnicząca Komisji |
2. | Eryk Radziszewski | Z-ca Przewodniczącej Komisji |
3. | Sławomir Moczarski | Członek Komisji |
4. | Piotr Ostrowski | Członek Komisji |
5. | Tomasz Wołujewicz | Członek Komisji |
Do zadań Komisji Edukacji, Rodziny, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego należą sprawy dotyczące zagadnienia funkcjonowania placówek oświatowych, inicjowania i opracowywania planów rozwoju edukacji, działania prorodzinne oraz z zakresu bezpieczeństwa publicznego, w tym:
- udział w tworzeniu i opiniowaniu planów budżetowych dotyczących oświaty, kultury i sportu, działań prorodzinnych, bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- opiniowanie przedsięwzięć obejmujących: oświatę w tym szkoły podstawowe, przedszkola i inne placówki oświatowo-wychowawcze, politykę prorodzinną, porządek publiczny i bezpieczeństwo obywateli, opiniowanie projektów przepisów porządkowych niezbędnych dla zapewnienia ochrony życia lub zdrowia obywateli oraz dla zapewnienia porządku, spokoju i bezpieczeństwa publicznego,
- współpraca z organizacjami młodzieżowymi,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi miasta w dziedzinach z zakresu działania komisji,
- opiniowanie wykonania budżetu miasta w dziedzinach z zakresu działania komisji,
- przygotowywanie uchwał w zakresie działania komisji;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej szczebla poza gminnego w zakresie działania komisji,
- kontrola działań komórek organizacyjnych urzędu miasta realizujących zadania w zakresie działań komisji.
Protokoły z posiedzeń Komisji dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej (KLIKNIJ).
Komisja Kultury, Spraw Społecznych, Ochrony Zdrowia i Sportu
L.P. | IMIĘ I NAZWISKO | FUNKCJA |
1. | Joanna Nicole-Urbanowicz | Przewodnicząca Komisji |
2. | Małgorzata Jankowska | Z-ca Przewodniczącej Komisji |
3. | Anna Abramczyk | Członek Komisji |
4. | Łukasz Jagliński | Członek Komisji |
5. | Tadeusz Szklarski | Członek Komisji |
Do zadań Komisji Kultury, Spraw Społecznych, Ochrony Zdrowia i Sportu należą sprawy dotyczące funkcjonowania obiektów kultury i sportu, inicjowanie działań sportowych, działań z zakresu rozwiązywania problemów społecznych, sprawy związane z zaspakajaniem potrzeb mieszkaniowych, ochrona zdrowia, w tym:
- udział w tworzeniu i opiniowaniu planów budżetowych dotyczących: kultury, sportu, pomocy społecznej, ochrony środowiska, ochrony zdrowia,
- opiniowanie przedsięwzięć obejmujących: kulturę, promocję Miasta, nadawanie i zmiany nazw ulic i placów, wznoszenie pomników, politykę społeczną, w tym ośrodek pomocy społecznej oraz zaspakajanie potrzeb mieszkaniowych, kulturę fizyczną, turystykę, tereny rekreacyjne i urządzenia sportowe, ochrona zdrowia.
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi miasta w dziedzinach z zakresu działania komisji,
- opiniowanie wykonania budżetu miasta w dziedzinach z zakresu działania komisji,
- przygotowywanie uchwał w zakresie działania komisji;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej szczebla poza gminnego w zakresie działania komisji,
- kontrola działań komórek organizacyjnych urzędu miasta realizujących zadania w zakresie działań komisji.
Protokoły z posiedzeń Komisji dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej (KLIKNIJ).
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
L.P. | IMIĘ I NAZWISKO | FUNKCJA |
1. | Piotr Pietruszka | Przewodniczący Komisji |
2. | Anna Abramczyk | Z-ca Przewodniczącego |
3. | Małgorzata Jankowska | Członek Komisji |
4. | Joanna Nicole-Urbanowicz | Członek Komisji |
5. | Sebastian Słowik | Członek Komisji |
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji powołana jest w związku z uprawnieniami Rady Miasta związanymi z rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji. Do zadań Komisji Skarg, Wniosków i Petycji należy:
- rozpatrywanie skarg na działania Burmistrza i miejskich jednostek organizacyjnych,
- wniosków składanych przez obywateli do Rady Miasta,
- petycji składanych przez obywateli do Rady Miasta.
Rada może zobowiązać Komisję do prowadzenia dodatkowo innych spraw niż wyżej określone. Przedmiotem skargi może być m.in. zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez Burmistrza i miejskich jednostek organizacyjnych, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, przewlekłe, niezgodne z prawem załatwiane spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być m.in. sprawy ulepszenia i usprawnienia organizacji i pracy, wzmocnienia praworządności, lepszego zaspokajania potrzeb mieszkańców.
Przedmiotem petycji może być m.in. żądanie zmiany wskazanych przepisów prawa, podjęcia działań w sprawie dotyczącej wnoszącego petycję.
Komisja w celu rozpatrzenia sprawy może:
- występować do Burmistrza i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych o złożenie wyjaśnień w zakresie skargi lub o stanowisko w zakresie wniosku bądź petycji,
- przeprowadzać w niezbędnym zakresie postępowanie wyjaśniające.
Protokoły z posiedzeń Komisji dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej (KLIKNIJ).
Komisja Rewizyjna
L.P. | IMIĘ I NAZWISKO | FUNKCJA |
1. | Renata Ochocińska | Przewodnicząca Komisji |
2. | Karol Ducki | Z-ca Przewodniczącej Komisji |
3. | Piotr Pietruszka | Członek Komisji |
4. | Eryk Radziszewski | Członek Komisji |
5. | Jadwiga Wójcik | Członek Komisji |
Kompetencje komisji rewizyjnej:
- Komisja rewizyjna działa na podstawie półrocznego planu kontroli, zatwierdzonego przez Radę Miasta. Komisja rewizyjna przedstawia Radzie Miasta projekt planów półrocznych do dnia 30 czerwca i 31 grudnia. Za zgodą Rady Miasta komisja rewizyjna może przeprowadzić kontrolę w zakresie i terminie nieprzewidzianym w planie kontroli.
- Komisja Rewizyjna kontroluje działalność Burmistrza i miejskich jednostek organizacyjnych ipomocniczych, biorąc pod uwagę kryteria: zgodności z prawem, celowości, rzetelności i gospodarności.
- Komisja Rewizyjna opiniując sprawozdanie z wykonania budżetu a także wnioskując o udzielenie bądź nieudzielenie absolutorium, wykorzystuje całą swoją wiedzę zgromadzoną podczas prowadzonych kontroli oraz ze współpracy z innymi komisjami Rady, kierując się kryteriami wymienionymi
- Wyniki przeprowadzonej kontroli zespół kontrolny przedstawia w protokole kontroli, sporządzonym w trzech egzemplarzach.
Protokoły z posiedzeń Komisji dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej (KLIKNIJ).