Polityka prywatności
Informacje ogólne
Informujemy, że przywiązujemy szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników, odwiedzających nasz portal internetowy. Gromadzone w dziennikach logów dane są wykorzystywane tylko i wyłącznie do celów administrowania portalem internetowym, z zastrzeżeniem, o którym mowa w punkcie Newsletter. Nie zabiegamy o identyfikację użytkowników portalu internetowego. Żadne dane identyfikacyjne, do żadnych celów, nie są przekazywane do jakiejkolwiek trzeciej strony.
Gromadzenie danych
Zgodnie z przyjętą praktyką większości serwisów WWW przechowujemy zapytania HTTP, kierowane do naszego serwera. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Dokładny wykaz informacji przechowywanych w plikach logów serwera WWW jest następujący:
- publiczny adres IP komputera, z którego nadeszło zapytanie (może to być bezpośrednio komputer użytkownika),
- nazwę stacji klienta - identyfikacja realizowana jest przez protokół http, o ile jest możliwa,
- nazwa użytkownika podawana w procesie autoryzacji,
- czas nadejścia zapytania,
- pierwszy wiersz żądania http,
- kod odpowiedzi http,
- liczbę wysłanych przez serwer bajtów,
- adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) - w przypadku, gdy przejście do strony Biura nastąpiło przez odnośnik,
- informacje o przeglądarce użytkownika,
- informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP.
Dane te nie są kojarzone z konkretnymi osobami, przeglądającymi strony portalu internetowego, z zastrzeżeniem, o którym mowa w punkcie Newsletter. Dla zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu możemy dokonać analizy plików z logami w celu określenia, które strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW są stosowane, czy struktura strony nie zawiera błędów, itp.
Wykorzystywanie danych
Zebrane logi przechowywane są przez czas nieokreślony jako materiał pomocniczy, służący do administrowania serwisem. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem oraz siecią Urzędu/Instytucji. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki, stanowiące pomoc w administrowaniu. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby, odwiedzającej portal internetowy.
Mechanizm Cookies w portalu internetowym
Mechanizm Cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach portalu internetowego, ani śledzenia ich nawigacji. Pliki Cookies stosowane w portalu internetowym nie przechowują żadnych danych osobowych, ani innych informacji, zebranych od użytkowników.
Dla naszego portalu internetowego wykorzystujemy następujące pliki Cookies:
Nazwa Cookie |
Rodzaj |
Cel zapisania |
---|---|---|
symfony |
Sesyjny |
Przechowuje informację o sesji danego użytkownika |
visit_counter |
Sesyjny |
Zapamiętuje, czy licznik odwiedzin zliczył tego użytkownika |
cookies_accepted |
Zapamiętuje, czy użytkownik zamknął informację o plikach cookie |
|
baner_* |
Sesyjny |
Zapamiętuje, czy użytkownik wyświetlił konkretny baner |
show_search |
Sesyjny |
Zapamiętuje, czy użytkownik rozwinął wyszukiwarkę zaawansowaną |
view_mode_news_index_1 |
Sesyjny |
Zapamiętuje ostatnio wybrany widok listy zajawek na liście aktualności |
view_mode_news_szukaj |
Sesyjny |
Zapamiętuje ostatnio wybrany widok listy zajawek w wynikach wyszukiwania aktualności |
ankt_vote_3 |
Zapamiętuje, czy użytkownik udzielił odpowiedzi na konkretną ankietę |
|
_gid |
Pochodzi z zewnętrznych skryptów (Google). |
|
_ga |
Pochodzi z zewnętrznych skryptów (Google). |
Odnośniki do innych stron
Portal internetowy zawiera odnośniki do innych stron WWW. Nie możemy ponosić odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności, obowiązujące na tych stronach. Namawiamy, by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityka prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko naszego portalu internetowego.
Newsletter
Wyjątkiem od przedstawionych wyżej zasad jest rejestracja adresów poczty elektronicznej osób lub podmiotów, korzystających z udostępnionej usługi przesyłania formularza rejestracji jako subskrybenta newslettera naszego portalu internetowego, które wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną od redakcji naszego portalu internetowego.
W odniesieniu do podmiotów i osób, które skorzystały z usługi wysłania formularza rejestracji jako subskrybenta newslettera naszego portalu internetowego odnotowywany jest adres poczty elektronicznej, który służy do wysłania informacji zwrotnej o przyjęciu formularza rejestracji. Umożliwia on potwierdzenie rejestracji jako subskrybenta newslettera oraz usunięcie z listy subskrybentów.
W odniesieniu do osób lub podmiotów, którym wysyłane są wiadomości przy użyciu newslettera odnotowywane są informacje o adresach IP komputerów oraz dacie i czasie odczytywania wiadomości, przekazywanych za pomocą newslettera. Odbiorca informacji wysyłanej za pomocą newslettera otrzymuje na skrzynkę pocztową informację, zawierającą najnowsze informacje, zamieszczone w portalu internetowym. Kliknięcie podanego odnośnika kieruje odbiorcę na stronę internetową portalu internetowego, na której odbiorca ma możliwość zapoznania się z pełną treścią informacji. Jednocześnie w specjalnych logach serwera odnotowywane są: numer IP komputera, z którego nastąpiło połączenie oraz data i godzina wykonania tej operacji.
Informacje zawarte w logach, rejestrujących informacje o odczytaniu wysłanych wiadomości wykorzystywane są w celu stwierdzenia, że wysłana do adresata informacja została poprawnie dostarczona.
Zmiana ustawień w przeglądarce
Użytkownicy Serwisów w każdej chwili mogą zmienić swoje ustawienia dotyczące plików cookies.
Szczegółowe informacje o możliwościach i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w poszczególnych przeglądarkach:
Zmiany
W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższych zapisów.
KLAUZULA INFORMACYJNA
dla osób fizycznym w związku z pozyskiwaniem ich danych osobowych przez organ publiczny będący administratorem danych osobowych, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia RODO
Administrator danych osobowych:
Administratorem Pana/i danych osobowych jest Miasto Zielonka, ul. Lipowa 5, 05-220 Zielonka, NIP: 1251334816 zwane dalej Administratorem Danych Osobowych.
Inspektor Ochrony Danych
Administrator Danych Osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych.
We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych, należy kontaktować się poprzez adres email: iod@zielonka.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora Danych Osobowych.
Cele i podstawa prawna przetwarzania danych:
Przetwarzanie Pana/i danych osobowych odbywa się:
- Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. realizacja obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych Osobowych na podstawie przyjętych wniosków i prowadzonej z Panem/Panią korespondencji. Dodatkowo dane te mogą być uzupełniane o dane osobowe pochodzące z innych źródeł – od organów administracji publicznej, w szczególności z centralnych systemów informatycznych.
- Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e w celu realizacji zadań publicznych wynikających z przepisów prawa. Przetwarzanie tych danych jest niezbędne do prawidłowego i sprawnego przebiegu realizacji zadań publicznych. Zestawienie podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych w celu realizacji zadań publicznych wynikających z przepisów prawa zostało zamieszczone poniżej.
- Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu realizacji praw i obowiązków wynikających z zawartych umów,
- Na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO tj. po wcześniejszym wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych osoby fizycznej,
- Na podstawie art. 6 ust.1 lit. f RODO jako niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora danych osobowych (monitoring wizyjny zlokalizowany na terenie urzędu) w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników, osób i ochrony mienia oraz na podstawie art. 22 z ind. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U z 2023 roku poz. 1465).
Odbiorcy danych osobowych:
Pani/a dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:
- dostawcom usług zaopatrujących Administratora Danych Osobowych w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne umożliwiające zarządzanie organizacją Administratora Danych Osobowych (w szczególności firmom kurierskim i pocztowym, dostawcom usług teleinformatycznych),
- innym podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora Danych Osobowych, w uzasadnionych przypadkach, gdy jest to niezbędne dla realizacji umowy lub prawidłowego funkcjonowania Administratora Danych Osobowych,
- właściwym organom, sądom oraz instytucjom państwowym i samorządowym lub innym instytucjom wykonującym powierzone zadania publiczne, jeżeli obowiązek ujawnienia/przekazania danych wynika z obowiązujących przepisów prawa.
Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG):
Administrator Danych Osobowych nie przekazuje Pana/Pani danych do państw trzecich tj. poza terytorium EOG (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
Okres przechowywania danych
Pana/Pani dane osobowe będziemy przetwarzać przez okres niezbędny do zrealizowania zadania lub zadań, w związku z którymi zostały zebrane. Po zakończeniu realizacji tych zadań dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w calach archiwalnych zgodnie z obowiązującą w jednostce instrukcją kancelaryjną.
Dane osobowe zebrane na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO (tj. zgoda osoby fizycznej) będą przechowywane do momentu wycofania (odwołania) zgody.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Panu/i prawo żądania od Administratora Danych Osobowych dostępu do swoich danych osobowych, prawo do sprostowania (poprawienia), prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych osobowych, a także prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, w zakresie w jakim Pana/i dane osobowe są przetwarzane na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych; wycofanie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pana/i zgody przed jej wycofaniem. W celu skorzystania z powyższych praw, należy skontaktować się poprzez kanały komunikacji wskazane w pkt. Administrator danych osobowych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Może Pan/i również wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w przypadku niezgodnego z przepisami prawa przetwarzania danych osobowych.
Czy podanie danych jest obowiązkowe?
W przypadku zadań realizowanych na podstawie przepisów prawa, podanie przez Pana/Panią danych osobowych było wymogiem ustawowym. Nie podanie danych osobowych uniemożliwiłoby wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych Osobowych.
W przypadku, gdy podanie przez Panią/Pana danych osobowych następuje w celu zawarcia umowy z Administratorem Danych Osobowych, podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia tej Umowy. Podanie danych osobowych w tej sytuacji jest dobrowolne, jednak konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości zawarcia umowy.
W przypadku, gdy podanie przez Pana/Panią danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, zależy ona od dobrowolnej Pana/Pani zgody. Konsekwencją nie udzielenia zgody będzie brak możliwości np. uczestnictwa w wydarzeniu/zadaniu, którego dotyczy zgoda.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Pana/i dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.