Od stycznia tego roku każdy emeryt i rencista może korzystać z elektronicznej wersji swojej legitymacji. Dokument dostępny będzie w ramach bezpłatnej aplikacji mObywatel.
Wraz z nowym rokiem wszyscy emeryci i renciści automatycznie uzyskali mLegitymację. Nie wymaga to składania żadnego wniosku ani wizyty w ZUS.
Osobom, które nabędą uprawnienia do emerytury lub renty od tego roku, ZUS wyda legitymację w formie elektronicznej. Ci, którzy zechcą dodatkowo otrzymać tradycyjną, plastikową legitymację, będą mieli taką możliwość - wystarczy, ze złożą odpowiedni wniosek do ZUS.
Jak dodać mLegitymację w aplikacji mObywatel
Każdy emeryt i rencista może samodzielnie dodać swoją mLegitymację w bezpłatnej aplikacji mObywatel. Wystarczą do tego trzy proste kroki: uruchomienie aplikacji, kliknięcie opcji „dodaj dokument” i wybranie na liście dokumentów „legitymacja emeryta-rencisty”. Od tej pory na pulpicie aplikacji będzie widoczna ikona mLegitymacji.
Więcej informacji o mLegitymacji znajdą Państwo na stronie ZUS oraz w ulotkach do pobrania u dołu strony.