Mieszkańcy zgłaszają do Urzędu Miasta liczne propozycje rozwiązań związanych z organizacją ruchu w czasie realizacji drugiego etapu modernizacji DW 634 (Etapy modernizacji DW 634)
Jeden ze zgłaszanych pomysłów jest niemożliwy ze względów technicznych - połączenie ul. Leśnej z drogą wojewódzką na wysokości wiaduktu kolejowego.
Techniczne uwarunkowania:
- Ul. Leśna nie ma drogowego połącznia z DW 634. Jezdnia ulicy jest zaślepiona konstrukcją wiaduktu, w tym miejscu znajduje się wyłącznie chodnik oraz ścieżka rowerowa.
- Wjazd na wiadukt rozpoczyna się na wysokości skrzyżowania ul. Legionów z DW 634.
- Konstrukcja wiaduktu znajduje się nad poziomem drogi (ul. Leśnej).
- W pasie ruchu drogi wojewódzkiej, po stronie ul. Leśnej w projekcie modernizacji zaplanowana została budowa ścieżki rowerowej i chodnika.
- Wąski pas (ok. 4 metry) pomiędzy konstrukcją wiaduktu, a prywatnymi nieruchomościami. W pasie zbudowany jest chodnik i ścieżka rowerowa.
Uwarunkowania te zostały przyjęte w okresie projektowania wiaduktu kolejowego w latach 2010-2012. Budowa wiaduktu rozpoczęła się w 2014 roku i zakończyła w 2017 roku.
Ze względu na powyższe uwarunkowania techniczne wykonanie połączenia jest niemożliwe.
W latach 2015-2016 weryfikowano możliwość połączenia ul. Leśnej z Zielonką Bankową - częścią ul. Leśnej, która znajduje się po drugiej stronie wiaduktu.
Ze względu na nienormatywne zbliżenie planowanej drogi do osi i skrajni toru kolejowego oraz konieczność wykupu ogromnych połaci gruntu (od 4872 m2 do 13 185 m2) odstąpiono od realizacji projektu takiej inwestycji.