24 kwietnia 2024 roku Miasto wystosowało wniosek do Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w sprawie dostosowania sygnalizacji świetlnej do zatorów spowodowanych remontem drogi wojewódzkiej nr 634.
Mając na względzie poprawę komfortu w codziennym funkcjonowaniu mieszkańców, Urząd Miasta Zielonka zaproponował rozwiązania dotyczące upłynnienia ruchu na czas remontu DW 634. Wniosek, w swojej treści, zawierał kwestię zmiany dotychczas obowiązującej sygnalizacji świetlnej. Działanie to ma na celu zwiększenie przepustowości wśród trzech ulic: Kolejowej, Staszica oraz Chopina.
Rozwiązania sugerowane przez Miasto
- nadanie pierwszeństwa „łamanego” na skrzyżowaniu ul. Kolejowej z DW 634 w relacji: ul. Kolejowa – DW 634 (kierunek Ząbki)
- korekta sygnalizacji świetlnej z priorytetem dla ul. Kolejowej z uwzględnieniem pierwszeństwa „łamanego” w relacji Kolejowa – DW 634 (Kierunek Ząbki)
Co oznacza pierwszeństwo „łamane”?
Jest to sytuacja, w której pierwszeństwo przejazdu otrzymują kierowcy skręcający na skrzyżowaniu zamiast tych jadących prosto. Stosowane są wtedy znaki: T6-a oraz T6-c. W Zielonce ma to miejsce chociażby w przypadku skrzyżowania ulic Sienkiewicza z Łukasińskiego.